Chandigarh! Bylam tutaj cztery lata temu, nic sie nie zmienilo... te same sklepy, lokale a w nich ulubione dania, butter chicken, paneer tikka masala, palak paneer, tandoori chicken, wszystko oblednie ostre, wszystko pyszne, ta sama apteka, w niej te same antybiotyki sprzedawane na sztuki:), ten sam sprzedawca warzyw, krawiec, moje dawne mieszkanie stoi jak stalo...
Chodzimy i sprawdzamy kazdy sektor w poszukiwaniu moich wspomnien.
Zabudowa miasta zasluguje na uwage, gdy spojrzy sie z satelity wyglada jak ogromna tabliczka czekolady, rowno podzielona na kostki. Kazdy sektor ma numer i wymiar 800 m x 1200 m. Pewnien szalony urbanista z Francji do spolki z polskim inzynierem w latach 50-tych, zaprojektowali i zbudowali miasto idealne. Z kazdego punktu sektora mozna dojsc do innego w 10 min, jest szkola, swiatynia, plac handlowy, czyli teoretycznie to, co potrzebne do codziennego zycia. Drogi miedzy sektorami nazywam autostradami, sa to bardzo przepustowe dwupasmowki. Adresy to np. 37b numer 127, wszystko wiec da sie znalezc bez planu miasta. Mnostwo parkow i zieleni. Ideal? To jednak wciaz Indie! Szans na ideal nie ma:)
Chodzimy i sprawdzamy kazdy sektor w poszukiwaniu moich wspomnien.
Zabudowa miasta zasluguje na uwage, gdy spojrzy sie z satelity wyglada jak ogromna tabliczka czekolady, rowno podzielona na kostki. Kazdy sektor ma numer i wymiar 800 m x 1200 m. Pewnien szalony urbanista z Francji do spolki z polskim inzynierem w latach 50-tych, zaprojektowali i zbudowali miasto idealne. Z kazdego punktu sektora mozna dojsc do innego w 10 min, jest szkola, swiatynia, plac handlowy, czyli teoretycznie to, co potrzebne do codziennego zycia. Drogi miedzy sektorami nazywam autostradami, sa to bardzo przepustowe dwupasmowki. Adresy to np. 37b numer 127, wszystko wiec da sie znalezc bez planu miasta. Mnostwo parkow i zieleni. Ideal? To jednak wciaz Indie! Szans na ideal nie ma:)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz